Urzędnicy zapowiadają przebudowę skrzyżowania ul. Batorego i ul. Rzeźniczaka i ul. Zamoyskiego
Urząd miasta ogłosił przetarg na przebudowę skrzyżowania ul. Batorego i ul. Rzeźniczaka i ul. Zamoyskiego. Dodatkowo ma powstać także ścieżka rowerowa.
REKLAMA
Przedmiotem planowanej inwestycji jest przebudowa skrzyżowania ul. Stefana Batorego ul. Rzeźniczaka i ul. Jana Zamoyskiego w Zielonej Górze. Ponadto w planach jest budowa infrastruktury rowerowej.
Przebudowana w zakresie budowy chodnika i ścieżki rowerowej ma być przy ul. Batorego a także ul. Energetyków.
Urząd wyjaśnia, że decyzja o wprowadzeniu do planu inwestycji miejskich tego zadania jest podyktowana dostosowaniem układu komunikacyjnego do rosnącego natężenia ruchu samochodowego, rowerowego oraz pieszego ma ma związek z poprawą bezpieczeństwa oraz komfortu użytkowników dróg.
Projekt przebudowy skrzyżowania ul. Batorego i ul. Rzeźniczaka i ul. Zamoyskiego zakłada przebudowę istniejącej głównej jezdni (ul. S. Batorego) w postaci zmiany geometrii skrzyżowania. Zasadniczą zmianą będzie poszerzenie wlotu południowego o dwa dodatkowe pasy - jeden do skrętu w lewo i jeden do skrętu w prawo oraz zwężenie wylotu południowego, polegające na usunięciu pasa wyłączeń. Ponadto obydwa wloty wyposażone zostaną w dwa pasy ruchu na wprost oraz pas do skrętu w lewo.
Wlot południowy będzie posiadać także pas do skrętu w prawo. Wyloty na drodze głównej posiadać będą po dwa pasy.
Wlot od strony ul. Rzeźniczaka będzie posiadać dwa pasy – jeden pas do skrętu w lewo i jeden do jazdy na wprost i skrętu w prawo. Wylot w stronę ul. Rzeźniczaka posiadać będzie jeden pas o szerokości 3,25m. Wlot i wylot z ul. J. Zamoyskiego posiadać będą po jednym pasie każdy.
W ramach projektowanej ścieki pojawić się także miejsce postojowe dla rowerzystów, które ma pełnić rolę miejsca do odpoczynku użytkowników projektowanej ścieżki. W tym miejscu projekt przewiduje stację naprawy rowerów.
W ramach inwestycji założono także likwidację istniejącej zatoki autobusowej dla relacji w kierunku Łężycy i wybudowanie jej w nowej lokalizacji za skrzyżowaniem z ul. Źródlaną. Planuje się także przebudowanie zjazdów w ciągu ul. S. Batorego i ul. Energetyków.
Zakres robót uzupełniających dotyczyć będzie podobnych robót budowlanych polegających na:
roboty drogowe:
oświetlenie drogowe:
Niestety jak czytamy w materiałach przetargowych w celu wykonania zaprojektowanych elementów drogi konieczne będzie dokonanie wycinki drzew i krzewów.
Przebudowana w zakresie budowy chodnika i ścieżki rowerowej ma być przy ul. Batorego a także ul. Energetyków.
Urząd wyjaśnia, że decyzja o wprowadzeniu do planu inwestycji miejskich tego zadania jest podyktowana dostosowaniem układu komunikacyjnego do rosnącego natężenia ruchu samochodowego, rowerowego oraz pieszego ma ma związek z poprawą bezpieczeństwa oraz komfortu użytkowników dróg.
Projekt przebudowy skrzyżowania ul. Batorego i ul. Rzeźniczaka i ul. Zamoyskiego zakłada przebudowę istniejącej głównej jezdni (ul. S. Batorego) w postaci zmiany geometrii skrzyżowania. Zasadniczą zmianą będzie poszerzenie wlotu południowego o dwa dodatkowe pasy - jeden do skrętu w lewo i jeden do skrętu w prawo oraz zwężenie wylotu południowego, polegające na usunięciu pasa wyłączeń. Ponadto obydwa wloty wyposażone zostaną w dwa pasy ruchu na wprost oraz pas do skrętu w lewo.
Wlot południowy będzie posiadać także pas do skrętu w prawo. Wyloty na drodze głównej posiadać będą po dwa pasy.
Wlot od strony ul. Rzeźniczaka będzie posiadać dwa pasy – jeden pas do skrętu w lewo i jeden do jazdy na wprost i skrętu w prawo. Wylot w stronę ul. Rzeźniczaka posiadać będzie jeden pas o szerokości 3,25m. Wlot i wylot z ul. J. Zamoyskiego posiadać będą po jednym pasie każdy.
W ramach projektowanej ścieki pojawić się także miejsce postojowe dla rowerzystów, które ma pełnić rolę miejsca do odpoczynku użytkowników projektowanej ścieżki. W tym miejscu projekt przewiduje stację naprawy rowerów.
W ramach inwestycji założono także likwidację istniejącej zatoki autobusowej dla relacji w kierunku Łężycy i wybudowanie jej w nowej lokalizacji za skrzyżowaniem z ul. Źródlaną. Planuje się także przebudowanie zjazdów w ciągu ul. S. Batorego i ul. Energetyków.
Zakres robót uzupełniających dotyczyć będzie podobnych robót budowlanych polegających na:
roboty drogowe:
- rozbiórka istniejących nawierzchni komunikacyjnych oraz elementów pasa drogowego takich jak: krawężniki, obrzeża, oznakowanie pionowe itp,
- rozbiórka innych istniejących elementów zagospodarowania terenu kolidujących z inwestycją – w niezbędnym zakresie,
- roboty ziemne w zakresie niezbędnym do dostosowania terenu pod projektowane zagospodarowanie terenu,
- ustawienie elementów ograniczających poszczególne nawierzchnie komunikacyjne czyli krawężników i obrzeży,
- budowa nowych i przebudowa istniejących chodników,
- budowa ścieżek rowerowych
- budowa ścieżek pieszo-rowerowych,
- przebudowa istniejących zjazdów publicznych i indywidualnych,
- budowa nowego i przebudowa istniejącego oświetlenia ulicznego,
- przebudowa sygnalizacji świetlnej,
- regulacja lub wymiana istniejących włazów i pokryw studni teletechnicznych, kanalizacyjnych oraz energetycznych
- korekta istniejącej organizacji ruchu,
- wycinka drzew oraz krzewów,
- rekultywacja istniejących i urządzanie nowych terenów zielonych,
- wykonanie wszystkich niezbędnych robót budowlanych zapewniających prawidłowe połączenie przebudowywanych nawierzchni z nawierzchniami istniejącymi nie podlegającymi wymianie (np. na granicy pasa drogowego),
oświetlenie drogowe:
- demontaże istniejących słupów oświetlenia ulicznego,
- demontaż istniejącej linii kablowej oświetlenia ulicznego,
- zabudowa nowo projektowanych słupów oświetlenia drogowego wraz z oprawami i osprzętem w obrębie projektowanych ulic,
- budowa linii kablowej nn 0,4kV zasilającej słupy oświetlenia ulicznego zasilane z istniejącej szafki oświetlenia ulicznego.
Niestety jak czytamy w materiałach przetargowych w celu wykonania zaprojektowanych elementów drogi konieczne będzie dokonanie wycinki drzew i krzewów.
PRZECZYTAJ JESZCZE